Yleiset myynti- ja toimitusehdot
Voimassa toistaiseksi
Näitä yleisiä myynti- ja toimitusehtoja sovelletaan Heile Oy:n (jäljempänä "Heile") tuotteiden (jäljempänä "Tuote" tai "Tuotteet") toimitukseen ja niitä koskeviin tarjouksiin, tilausvahvistuksiin ja sopimuksiin asiakkailleen (jäljempänä "Ostaja"), ellei muuta ole erikseen kirjallisesti sovittu. Heilellä on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkosivuilla. Asiakkaan tulee tutustua kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ennen tilauksen lähettämistä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteiden hinnat on ilmoitettu ilman arvonlisäveroa sekä eriteltynä arvonlisäveron kanssa (alv. 24 %).
Toimitusaika ja tuotteiden saatavuus
Toimitusaika verkkokaupasta tilatuille tuotteille on 2-5 arkipäivää. Jos tilattua tuotetta ei ole tilaushetkellä varastossa, voi tilauksen toimitus kestää 2-14 arkipäivää. Varaamme oikeuden perua tilauksen, jos tuote on myyty loppuun tai sitä ei ole enää saatavissa tavarantoimittajilta.
Toimitustavat
Toimitukset lähetetään Postin, Matkahuollon, DB Schenkerin, GLSn tai PostNordin kuljettamana. Emme toimita verkkokaupan tilauksia ulkomaille. Pyrimme toimittamaan varastosta löytyvät tuotteet samassa lähetyksessä. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, toimitamme puuttuvan tuotteen jälkikäteen erillisenä toimituksena.
Toimitettavaan tilaukseen lisätään toimituskulut. Toimituskulut riippuvat tilauksen painosta, koosta ja valitusta kuljetustavasta.
Maksutavat
Tuotteet voidaan maksaa kaikilla yleisimmillä verkkopankeilla ja maksukorteillta. Maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7). Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Rekisteröityneet yritysasiakkaat voivat valita maksutavaksi myös laskun. Laskulla maksettaessa maksuehto on 14 päivää netto ja mahdollinen vain ALV-tunnuksella rekisteröityneille yritysasiakkaille. Laskulla maksaminen sisältää luottotarkistuksen. Maksun viivästyessä perimme korkolain mukaisen viivästyskoron sekä huomautus- ja perintäkulut. Varaamme itsellemme oikeuden tarkistaa ja hylätä tilauksen tai maksuehdon oikeutuksen ennen kauppasopimuksen syntymistä.
Jos haluat rekisteröidä yrityksesi ja maksaa laskulla ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Palautusehdot
Jos tuotteessa on vika tai virhe, niin ole yhteydessä aina asiakaspalveluumme, niin vahvistamme palautusoikeuden ja varmistamme tilattujen tuotteiden palautusosoitteteen. Palauttaessasi tuotteita, liitä mukaan AINA asiakasnumero, tilaajan nimi ja yhteystiedot.
Toimituskulut palautustilanteessa
Heile ei hyvitä toimituskuluja asiakkaan palauttaessa tuotteita. Palautuneiden tuotteiden noudoista aiheutuvat kulut vähennetään tuotteiden hyvityksestä.
Tavaran palautukset
Vastaanottaja on velvollinen tarkastamaan toimituksen sisällön. Mahdolliset puutteet tai rikkoontumiset on merkittävä rahtikirjaan vastaanottokuittauksen yhteydessä.
Allekirjoitettu rahtikirja ilman puute- tai vauriomerkintöjä merkitsee toimituksen hyväksymistä.
Ilmoitus mahdollisesta toimitusvirheestä on tehtävä asiakaspalveluumme viimeistään 7 arkipäivän kuluessa asiakaspalveluumme. Voimme hyväksyä virheilmoituksen myöhemminkin, mikäli tuotteessa on ollut virhe, joka ei ollut heti todettavissa tai jos tuote osoittautuu muulla tavoin vialliseksi.
Mikäli toimitus ei ole ollut tilauksen mukainen tai jos tavara on ollut virheellinen, palautamme tuotteiden ostosumman aina täysimääräisenä.
Muut palautukset
Mikäli palautus tehdään muista kuin yllämainituista syistä, veloitamme rahti- ja palautuskulut täysimääräisinä. Palautettavien tuotteiden ja niiden pakkausten tulee olla myyntikunnossa.
Teidän on lähetettävä palautettavat tuotteet takaisin viivytyksettä ja viimeistään 7 päivän sisään palautusilmoituksen tekemisestä.
HUOM! Palautuksen hyväksymisen edellytyksenä on, että palautuksesta on sovittu etukäteen Heilen asiakaspalvelun kanssa. Kuljetusliikkeemme ottavat vastaan ainoastaan ennalta sovitut palautukset lähetyslomakkeen kanssa.
Tuotevirhe
Mikäli Tuotteessa on virhe, sitoutuu Heile toimittamaan Ostajalle vastaavan Tuotteen tai palauttamaan Ostajalle Ostajan Tuotteesta jo maksaman hinnan. Tämä korvaus on ainoa Heilen vastuu ja Ostajan ainoa hyvitys virheellisen Tuotteen osalta. Muutoin kuin mitä yllä olevassa kappaleessa on ko. korvauksesta sovittu, Heile ei vastaa missään tilanteessa tästä sopimuksesta johtuvista välittömistä, välillistä eikä epäsuorista vahingoista, ellei ole aiheuttanut niitä tahallisesti tai törkeällä huolimattomuudella.
Ylivoimainen este (Force Majeur)
Heile ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa odottamattoman toimitusesteen, jota se ei voi kohtuudella ylittää. Heile ei ole velvollinen korvaamaan odottamattoman toimitusesteen kohdalla asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimus.
Riitakysymykset
Myyjän ja tilaajan väliset erimielisyydet voidaan ratkaista joko välimiesmenettelyssä tai myyjän kotipaikkakunnan alioikeudessa.